VRATA USODE
SO SE ODPRLA.
Četrtek, 6.
12. 2018 ob 18.00.
V
občutno preveliki sejni sobi, za katero se je približno
leto nazaj zapravilo okoli 67.000 EUR, vstopa izvoljenih »šest« (sedmi
je že bil v prostoru).
Pa se vrnimo malo več kot leto nazaj – v leto
2016/17
Kljub opozarjanju
(manjšinskih »neposvečenih« svetnikov), da je NERACINALNO POTROŠITI cca 67.000
EUR ZA NEPOTREBNO INVESTICIJO, občinsko vodstvo skupaj s »posvečeno večino« vseeno
odloči, da je nujno potrebno obnoviti podstrešje občinske stavbe (občinske seje
so takrat potekale v ti. gasilski sejni sobi) in v njem narediti veliko sejno
sobo z vso potrebno tehniko za snemanje sej.
In za 67.000 evrov kasneje dobimo novo sejno sobo, ki omogoča »gostilniški nivo razprave«, saj razpravljavcu ni potrebno pristopiti do govorniškega odra.
Vse lepo in prav.
Mogoče je bila stara »gasilska« sejna soba res malo tesna za 14 SVETNIKOV skupaj z občinskim vodstvom.
In mogoče so bili stoli res malo manj udobni, pa tudi za razpravljanje je bilo
potrebno malo več gibanja, ampak… 67.000 EUR za udoben stol in mikrofon pred skoraj
vsakim svetnikom??!!
Mogoče sem čudna, ampak kot smo razmišljali »mi neposvečeni«, bi bilo ceneje kupiti udobne blazine za vsak stol, pa tudi sprehod do mikrofona ni bil tako napačen, saj je po dolgem sedenju res »pasalo« malo pretegniti noge.
Mogoče sem čudna, ampak kot smo razmišljali »mi neposvečeni«, bi bilo ceneje kupiti udobne blazine za vsak stol, pa tudi sprehod do mikrofona ni bil tako napačen, saj je po dolgem sedenju res »pasalo« malo pretegniti noge.
Vsaj delčka tega zneska
(67.000 EUR) bi bila malenkost bolj potrebna stara kulturna dvorana, kjer imamo
občani srečo uživati v kakovostnih predstavah, ampak kar je je. Sejno dvorano
smo dobili, nismo se več stiskali in sedenje je bilo res bolj udobno.
Le v razmislek…
ob investiranju je bilo očitno nepomembno vprašanje, kako bodo do nove sejne
sobe dostopale osebe, ki so soočene z invalidnostjo in nikomur iz občinskega
vodstva ni padlo na pamet, da bi bilo potrebno dostop omogočiti vsem občanom
Loške doline... tudi gibalno oviranim občanom.
A glej si ga
zlomka. Le nekaj mesecev kasneje je
občinsko vodstvo ob podpori svoje »posvečene večine« (in to ravno v veliki
udobni sejni sobi, kjer za 67.000 EUR lahko udobno sedi NAJMANJ 14 SVETNIKOV), izglasovalo,
da je »nujno potrebno« spremeniti volilni sistem ter ZMANJŠATI ŠTEVILO ČLANOV
OBČINSKEGA SVETA IZ 14 NA 7.
Res je zanimivo,
kako se brez težav (razmisleka) sprejemajo »nujne pomembne« odločitve o porabi
67.000 EUR, le nekaj mesecev kasneje pa naša »elita«, ponovno doživi
razsvetljenski preblisk, da je sprememba volilnega sistema nujna in edina
pravilna, racionalna in smiselna za preživetje naše občine. Skratka - kot
»dober gospodar« se odločijo zmanjšati občinske stroške z zmanjšanjem števila svetnikov.
Hmmm… ali pa je
mogoče zgodba malo drugačna?
Nočem napletati,
da je šlo za volilno matematiko in preračunavanje, da nekdo le tako lahko
doseže večino v občinskem svetu zaradi njemu »ubogljivih« volivcev, saj za to
nimam materialnega dokaza. Zato naj ostane le pri vprašanju »ali je bilo teh
67.000 EUR upravičeno porabljenih za NOVO sejno sobo«?
In tako je sejna
soba v letošnjem letu postala občutno prevelika za izbrano peščico sedmih… no
ja, je pa udobna temu ni moč oporekati.
Vračamo se v sedanjost in vstop
»izvoljenih šest« v novo občinsko sejno sobo v podstrešju občinske stavbe.
Vstop,
presenečenje in nejevolja.
Določen
sedežni red nas razporedi tako, da šest svetnikov sedi v vrsti kot »pred
strelskim vodom«, druga polovica sejne sobe je prazna in vseh šest svetnikov
gleda v nasprotno steno (ki je mimogrede res lepa stena, saj je bila obnovljeno
nedolgo nazaj znotraj tistih 67.000 EUR).
Res »Brincljevski« občutek, da smo kot »palčki
ujeti v kletki Bedančeve koče«. Manjkal je le še zvok »še bl žvo,
še bl
noro, še
bl na poskok«…
(https://www.youtube.com/watch?v=dgG5smOLPQA)
Imena enega od
svetnikov ni v tej »ravni strelski liniji« in kot začasni predsedujoči po
poslovniku, sedi poleg sedanjega (in bodočega župana), kar daje slutiti, da bo
tam ostal tudi za naprej kot s strani župana imenovani podžupan.
Po večinskem
negodovanju preostalih (bodočih) članov občinskega sveta in zahtevi po odgovoru
na vprašanje, kdo je samovoljno določil takšen sedežni red, je s strani
občinske uprave prišel odgovor, da ga je določil direktor občinske uprave.
Ker se je
negodovanje nadaljevalo in je medtem vstopil dosedanji (in bodoči) župan, smo
prisotni z njegove strani dobili odgovor, da je sedežni red določil on sam. V
razpravo se je vključil tudi poleg njega sedeči bodoči svetnik in ostro
izjavil: »kaj bi sploh rada, kaj te
moti, tako je prav, ker se govori v kamere, ne pa en z drugim in ni potrebe, da
se gledamo in da je prav da smo premešani, ker smo tukaj za vse in ni strank«.
Na takšno
aroganco je pač bilo potrebno odgovoriti in gospod bodoči, poleg župana sedeči,
svetnik je dobil poduk, da »je bistvo
demokracije pogovor med ljudmi in ne govorjenje v kamero in nastopanje za
javnost«, zato je sedežni red zelo moteč in neprimeren.
V pogovor se je
vključil tudi bodoči župan in zelo ostro povedal, da se je »on odločil, kako bomo občinski svetniki
sedeli in da so imena razporejena po vrstnem redu kot je bilo število glasov
» in »da bo na nasprotni strani sedela
občinska uprava«
(Po tem arogantnem nastopu, mi je na
misel ponovno prišla zgodbica o »sestri Ratchet«).
Po zahtevi naj župan
pove, kdo mu daje to pristojnost, da določa takšne zadeve glede občinskega
sveta, smo dobili odgovor, da »JE ON
ŽUPAN IN ON O TEM ODLOČA«.
[Hmmm… odgovor kot se pritiče pravemu
»cesarju«.]
Po zahtevi naj
predstavi predpis v katerem piše, da je to njegova pristojnost, je ponovno
ostro povedal, da je župan in »da ima to
pravico«.
(Še ena »cesarska« izjava… cesarska
krona je bila očitno že na glavi, čeprav glava uradno še
ni bila »kronana« (beri: potrjena))
Po ponovni
zahtevi, da pojasni od kod mu ta pravica…. odgovora ni bilo več (očitno je bil bodoči
gospod župan prepričan, da bo izjava v stilu »jaz sem župan in JAZ ODLOČAM« zadostovala).
Kakor koli že, svetniki
smo ta zelo zanimiv (pred)začetek seje zaključili z dogovorom, da se bomo o tem
pogovorili sami na »kadrovski komisiji« in se odločili, kako bo zadeva
zastavljena za naprej, to sejo pa smo se MI ODLOČILI , da jo izpeljemo tako kot
je nekdo drug ukazal.
Seja
se je nadaljevala s predpisanimi formalnostmi potrjevanja mandatov,
predstavitev poročila s strani predsednice občinske volilne komisije,
potrjevanje mandatov članom občinskega sveta, potrjevanja mandata župana.
In glej ga
zlomka, spet se je pokazalo nepoznavanje
predpisov s strani sedanjega/bodočega občinskega vodstva.
Po poslovniku
prvo konstitutivno sejo, do potrditve mandata županu, vodi najstarejši član
občinskega sveta. Ko je županu mandat potrjen, pa najstarejši član občinskega
sveta te pristojnosti nima več.
Zgodilo pa se je,
da je po potrditvi mandata županu, najstarejši član vodil sejo še naprej
(potrjevanje sestave ti. kadrovske komisije), župan pa je (vede ali nevede)
obsedel ob njem. Ob mojem opozorilu, da imam »proceduralno« pa se je le
nasmehnil in seja je bila medtem zaključena.
Evo,
tako je to. In človek se resno vpraša ali je zaradi te nepravilnosti sestava
ti. kadrovske komisije sploh verodostojno potrjena ali ni.
Mogoče sem malenkostna, ampak pravila
so napisana zato, da se jih upošteva in se po predpisanih pravilih vse ljudi
obravnava ENAKO.
Mogoče pa živim v zmoti in bi zadostoval
»gostilniški pogovor« ob dobri domači klobasi in šilcu domačega žganja namesto
dviga rok.
Ampak
naj bo v tem primeru tako kot je. Kot pravi
Ker se po tako
zanimivem začetku mojega »svetnikovanja« počutim res pravljično, se za trenutek
preselimo v vsem znano deželo sedmih
palčkov.
Kot je poznano so
se (ali pa se še) palčki ukvarjali z rudarjenjem. In to se je simbolično že
zgodilo tudi v realnosti.
Dan pred prvo
konstitutivno sejo občinskega sveta je župan dobil pisno pobudo od enega izmed
sedmih »palčkov« (no ja, v resnici je bila »palčica«) »naj župan (oz. občinska uprava) po konstitutivni seji vsem svetnikom predstavi
projekte, ki so v občini trenutno v teku, iz razloga, da svetniki pridobijo
informacije iz prve roke in zastavijo tudi vprašanja.«
Predlog je bil, da »se predstavi
predvsem projekte o katerih se največ govori: gradnja doma za ostarele, gradnja večnamenske dvorane, vodooskrba (plan
obnove vodovodnega omrežja in iskanje novega vodnega vira - Čolniči) in še kakšnega
za katerega mogoče sploh ne vemo.«
Seveda z namenom, da se izve »v kakšni fazi so projekti, kdaj
se predvideva začetek, mogoče tudi kdaj je predviden zaključek, kolikšen bo
strošek za občino, kakšna risba, skica, dokumentacija na to temo...«
In pisni odgovor župana je bil: »Žal po današnji seji ne bo možna
koordinacija oz. razgovor o temah, ki vas zanimajo, kajti po seji imam že
načrtovan drug dogodek. V kolikor pa bi se želeli oglasiti na pogovor kateri
drugi termin, mi prosim sporočite.«
»Palčica je rudarila« naprej in v pisni korespondenci podala
predlog: »Mogoče bi zadeve lahko predstavil direktor občinske uprave. Tudi od
drugih svetnikov sem dobila odziv, da bi bilo srečanje na to temo zelo
dobrodošlo in da imajo vprašanja.«
Napisala je tudi: »Ne zdi se mi smiselno, da se sestajamo
individualno, saj se s tem neracionalno porablja čas, pa tudi prav je, da vsi
svetniki pridemo do enakih informacij.
V kolikor pač danes seznanitev ne bo možna, dajem
pobudo, da srečanje na to temo vseeno skličete od nekem drugem terminu (dovolj
zgodaj, pa v popoldanskem času, saj so v dopoldanskem času svetniki večinoma
zasedeni).«
In rezultat tega »rudarjenja« pa je bil, da na
konstitutivni seji NI BILO NE
DIREKTORJA, NE NIKOGAR IZ OBČINSKE UPRAVE, razen pristojne za DD in
zapisnikarice. Župan pa po zaključeni seji ni vzbujal pretiranega občutka, da
bi se mu zelo mudilo na »druge obveznosti«.
Skratka
odgovora na prej zastavljena vprašanja še nismo dobili, bodo pa »palčki
rudarili« še naprej in slej ko prej bo narejen izkop… pa upam, da bo tisto kar
bo prišlo na dan nekaj, česar bomo vsi občani Loške doline veseli (tj. upamo na
projekte, ki se izvajajo/ali se bodo izvajali racionalno).
Ob zaključku, po prebranem, naj si simboliko naslova
razloži vsak sam. In kot jo bo sam razumel, tako bo prav.
Zgodba gre naprej.
Mandati
članom občinskega sveta so potrjeni. Tako je občinski svet konstituiran in delo
za katerega so nam občani zaupali svojo prihodnost, se je začelo.
»Peta simfonija je danes enako živa, kot je bila ob svojem nastanku,
vsaki generaciji glasbenikov in poslušalcev pa ponuja neizčrpne interpretativne možnosti. Udarce usode, oziroma motiv pa je Beethoven sam razložil s
stavkom: "Tako trka usoda na vrata".« (https://sl.wikipedia.org/wiki/Simfonija_%C5%A1t._5_(Beethoven))
Naj ob tej priložnosti
zaključim z modro mislijo Saj Babe:
NOBENO VESELJE NI ENAKO TISTEMU, KI TE
PREVEVA OB MISLI, DA SLUŽIŠ DRUGIM.
Pravljični pozdrav!
Ni komentarjev:
Objavite komentar