ŠPORTNA
ZGODBA O JARI KAČI OZ. O VOLKU IN ŠESTIH (ALI SEDMIH) KOZLIČKIH
Vse se da, če se hoče. A očitno se
noče.
In na mojo (našo) veliko žalost tudi »pamet«
posebnega izgleda – »štiri tačke in siv kožušček« (iz
zgodbe: Vse se da ali kako so si Butalci omislili pamet (po dolinsko)) ni imela
učinka. Ali ni bila dovolj »gajstna« pri »produkciji mladih pameti« ali pa je
svoje naredila sosedova mačkica, ki je, mimogrede, najbolj prijazno, odkritosrčno,
spoštljivo ter prijetno bitje, kar jih srečaš »na tem posvečenem občinskem
kraju«. Ta nežna in drobcena živalca ti res polepša in olajša vstop v »epsko
dogajanje lokalne Božanske komedije«. Zato ji res moramo oprostiti, če so vmes
posegli njeni zobčki in mačji nagon.
Ampak vseeno... ooooo, mucica draga, kaj si
storila, ko si nam »pamet snedla«?
ZGODBA SE NADALJUJE.
Ponovno kopica sprenevedanja,
obračanja besed, ogromno neznank, vse povedano temelječe le na nepreverjenih
ocenah in predpostavkah.
V dosedanji skoraj 24 letni lokalni
praksi, se je vedno morebitne informacije občinskemu svetu predstavilo izven
dnevnega reda in o njih se tudi še nikoli ni razpravljalo…. saj gre za
informacijo, in ne za obliko gradiva za razpravo.
No ja, vse pa je enkrat prvič. Letos smo
pač doživeli, da je bila »informacija o prejeti pobudi županu« uvrščena na
dnevni red, očitno z namenom javnega norčevanja iz podpisnikov poziva za
začasno ustavitev vseh aktivnosti v zadevi izgradnje večnamenske športne
dvorane Stari trg pri Ložu (vsaj tako je bilo razumeti iz nadaljevanja
dogajanja).
To sicer ni nobena težava, ampak če je
že bila na dnevnem redu, bi se pričakovalo, da je s strani občinske uprave gradivo
ustrezno pripravljeno, obdelano in obrazloženo - kot morajo biti pripravljena
gradiva za obravnavo na sejah občinskega sveta, pa temu pa seveda ni bilo tako.
Se je pač zgodila še ena javna blamaža prejemnika pobude in sestavljavca
dnevnega reda, in jasno se je pokazalo, da imamo podpisniki poziva, na našo
žalost, še kako prav.
Marsikaj pa tudi pove, če prejemnik in
naslovnik pobude začetek razprave o pobudi začne z besedami »naj zdaj povemo, kaj naj počne s tem«.
Med drugim to pokaže tudi kakšen odnos ima do ti. »zakonodajnega organa na lokalni
ravni«.
Zelo hitro postane jasno, da rek »ni
vse zlato kar se sveti«, nedvomno drži.
Dragi moji, če od 4. 1. pa do 10. 1. 2019
(ko je bil razpis za izbor izvajalca za gradnjo športne dvorane zaključen) prejemnik
pobude »ni vedel kaj početi s tem« in če poziv ni dovolj jasen in nedvoumen
signal, da je potrebno zadeve pravočasno zaustaviti, ponovno preučiti in začeti
na novo, potem res ne vem kaj še storiti. Težko lahko za to zadevo okrivimo sosedovo
mačjo lakoto.
(V celoti pobudo lahko preberete v
zgodbi: Vse se da ali kako so si Butalci omislili pamet (po dolinsko)).
Mogoče smo podpisniki naredili
»napako«, ker nismo pobude napisali v angleškem, ali mogoče kakšnem drugem,
bolj razumljivem jeziku, saj sem na seji zelo jasno slišala ošabno izjavo kaj »ona teži s tistimi zakoni in nam predava in
nas uči o zakonih, tule na seji sta dva
zakona – glasovnica za ali proti.«
Ja, takle mamo in človeka kar zmrazi
ob tovrstnih izjavah.
Takole si očitno nekdo arogantno
razlaga izvajanje demokracije ( “L’etat,
c’est moi” (Država, to sem jaz))
in poslovanje v skladu z zakonodajo v naši lokalni skupnosti.
A kaj hočemo, »to hoteli, to imeli«.
Poledice pa bomo (žal) vsi trpeli.
In žal, je ravno zato potrebno nenehno
in povsod poudarjati, da je tudi v tej občini temelj demokracija, vse naloge je
potrebna izvajati v skladu z zakonodajo in seveda v skladu s ti. »biblijo naše države« - Ustavo republike
Slovenije.
In tudi glasovalni lističi »za ali
proti« se MORAJO (!!!) dvigovati v skladu z načeli pravne države.
Mogoče ni odveč še navedba, da 11. člen
Ustave RS določa, da je uradni jezik v Sloveniji slovenščina. Na območjih
občin, v katerih živita italijanska ali madžarska narodna skupnost, je uradni
jezik tudi italijanščina ali madžarščina. Torej podpisniki poziva županu, glede
uradnega jezika v pozivu nismo naredili nič narobe, in bi s strani naslovnika
moral biti ustrezno »razumljen« že
4. 1. 2019.
Kaj takšnega človek res zlepa ne
doživi (razen tule pri nas.). In po takšni seansi (v povezavi s specifično kulturo
komuniciranja) si psihično izčrpan, zgrožen in razočaran nad vsem skupaj.
In se resno začneš spraševati, kje za
vraga smo v teh 28 ali 29 letih
»zafurali zadevo«, da se to sploh lahko dogaja.
Med samim dogajanjem na seji začneš v
mislih podoživljati celo pravljico o »volku in sedmih (ali kakem manj, glede na
njegovo krzno) kozličkih«, ko volk uporabi razne zvijačnosti, da bi vstopil v
dom teh kozličkov. Na misel mi je prišla tudi zgodba o »jari kači«, v kateri se
sprašujejo »vendar, če je samo črta, ta kača, kje je potem njen pričetek in kje
njen konec?«
In tako sem se (v svojem vročinskem in
3 urnem pooperativnem stanju) počutila kot v začaranem krogu, kateremu ni bilo
videti konca.
Torej, razvnela se je razprava, ki je na
moje veliko razočaranje še povečala moje dvome v ustreznost projekta izgradnje
take večnamenske športne dvorane, kot je bila objavljena v javnem naročilu za
izbor izvajalca izgradnje.
Oziroma dvoma, da je celoten projekt zastavljen
preveč megalomansko in za naše potrebe neustrezno, ni več.
Vse skupaj je preveliko in predrago
(zdaj je bil omenjen znesek 5,3 mio EUR
z DDV, pa še to le okvirno).
Letni strošek vzdrževanja v višini 120.000 EUR je prevelik (zanimivo, tudi
planiran prihodek je v višini 120.000
EUR??).
Planirana najemnina na uro med 25 do 45 EUR je previsoka. Kot je na hitro
izračunala kolegica svetnica na sami seji, pa ne bo pokrila letnega stroška
tudi, če je dvorana vse dni v letu po urni postavki 45 EUR oddana po 13 ur
dnevno.
Kdo naj bi dvorano upravljal in vzdrževal
ni pomislil še nihče. Poleg tega pa je v dokumentaciji že sedaj navedeno 3,6 mio EUR tekoče izgube
(mislim, da se terminologija te izgube glasi nekako tako).
In še vedno se trmasto vztraja, da v Loški dolini neobhodno nujno
potrebujemo ta "mercedes (včasih je bil omenjen tudi BMW) med telovadnicami" (tako nekako se je izrazil župan).
NO, PA NADALJUJMO »ZGODBO«.
Na provokacijo, »kaj naj zdaj počnejo
naprej zaradi tega poziva«, sem povedala naslednje:
Kako in kaj naprej, je stvar
prejemnika poziva, saj je imel čas za ukrepanje od 4. 1. 2019 pa do zaključka
javnega naročila 10. 1. 2019. V tem času bi, v skladu z zakonom, lahko ukrepal
kot navaja poziv, ki ga je prejel. Če tega ni storil, pa naj potem ne sprašuje
podpisnikov kaj naprej.
Povedano je bilo tudi, da je poleg
ostalega, ta dvorana za našo občino predraga, predimenzionirana, predvideni so
previsoki letni stroški vzdrževanja, zunanja podoba ni ustrezna za naše kraje
in še kaj bi se našlo. Podala sem tudi oceno, da bi za naše lokalne rekreativne
potrebe in za potrebe osnovne šole, zadostovala dvorana kot je na Blokah ali na
Rakeku in v cenovnih okvirih kot je bilo na Blokah (neuradna informacija okoli
2,2 mio + DDV) in Rakeku (neuradna informacija okoli 3 mio z DDV).
Zadnji primer ustrezne dvorane v
velikosti cca 1100 m2 pa je bil predstavljen po TV ravno včeraj (14.
1. 2019) in sicer telovadnica za cca 2,25 mio EUR v Stražišču pri Kranju. (podrobnosti
si bralci lahko ogledate na linkih: http://www.elsist.si/reference/telovadnica-strazisce/ in https://www.kranj.si/KRANJ_SI,,kranj_moje_mesto,aktualno,novice.htm&showNews=NEWSQREJMX1020201794722 ).
To bi bila po moji oceni najbolj
ustrezna rešitev tudi za naš kraj, saj je zadeva cenovno ustrezna, poskrbljeno
je za upravljanje, cene so nadzorovane, občino bo vzdrževanje letno stalo le po
30.000 eur, po 15 letih pa telovadnica preide v občinsko last.
Povedala sem, da naj si nihče ne predstavlja,
da bodo teh 120.000 EUR plačali uporabniki telovadnice, če ostane projekt
takšen kot so si zamislili na občini.
In zavedati se je potrebno, da bodo v nekaj letih vsi stroški vzdrževanja
raznih »občinskih hiš«, od telovadnice, MEDGEN centra in še česa, prešli na
občinski proračun, ki bo nazadnje samo za takšne stroške plačeval 600.000 EUR
ali več letno. Kar pomeni, da bomo na koncu, glede na višino proračuna,
»pojedli sami sebe«. Zato je potrebno k
vsaki investiciji pristopati racionalno, z mislijo kaj to dolgoročno pomeni za
vzdrževanje.
Poudarila sem, da si ni realno
domišljati, da bomo iz Eko sklada avtomatsko dobili tistih 800.000 EUR (za
katere se tako na veliko razlaga, kaj smo dobili in nam pripada). Ta sredstva
bomo dobili (ali pa jih ne bomo) šele, ko bo telovadnica postavljena.
Po zaključku del bo posebna strokovna komisija prišla preveriti vse podrobnosti v gradnji. Če bodo ugotovili samo malenkostno odstopanje od eko standardov, potem tega denarja v proračun ne bo.
Morala sem popraviti tudi neverodostojno informacijo, ki pravi da je cela telovadnica oblečena v steklo, za naš kraj najbolj kompatibilna rešitev in za pridobitev sredstev iz eko sklada najboljša rešitev. Če se le malo posvetiš tej zadevi (jo raziščeš), ugotoviš, da bi po razpisnih pogojih eko sklada za telovadnico, ki je v kombinaciji z lesom (kar bi bilo tudi za naš kraj bolj sprejemljivo), lahko dobili tudi 25% več nepovratnih sredstev, kot za ta stekleni čudotvor.
Skratka… razprava je bila burna. Potekala pa
je v nenehnem obračanju besed in izjav, ki so bile vedno bolj… naj enostavno
rečem le… neverjetne.
Neverjetno je to, da je bila
občinskemu svetu posredovana informacija, da je »vrednost projekta po oceni
projektanta 5,3 mio EUR z DDV«. Še bolj neverjetne so bile izjave, da pri
vrednosti projekta (pazi(!!), vrednost, ki je bila na razpisu), govorimo le o projektantski
ocenjeni vrednosti.
Očitno nekdo ne pozna predmetne
zakonodaje in poskuša spremembe zneskov že vnaprej opravičevati z navedbami, da
je vse skupaj le ocena. Samo upamo lahko,
da ne bodo tudi pogodbe podpisali z navedbo, da gre za ocenjen znesek, potem pa
ni pomembno koliko bo vse skupaj stalo.
Dobili smo tudi informacijo, da je v
investicijskem načrtu navedeno, da bodo predvideni letni stroški vzdrževanja te
dvorane v višini 120.000 EUR in ravno tako predvideni prihodki v višini 120.000
EUR.
Na večkratno vprašanje, od kje so
predvideni prihodki, ni bilo odgovora. Posredovan je bil je odgovor, da je
predvidena najemnina na uro med 25 EUR in 45 EUR in da je predvideno, da bo do
14. ure telovadnica rezervirana za osnovno šolo.
Povedano je bilo tudi, da je na
podlagi sklepa občinskega sveta iz preteklega sklica, že podpisan najem kredita za 3 mio EUR in da bo s tem kreditom
stroškov obresti le 215.000 EUR v 20 letih. Ker je bila članom občinskega
sveta, glede na poznavanje kreditne problematike, ta informacija nerealna, so
bila podana dodatna vprašanja, ki pa niso doživela epiloga v ustreznih
pojasnilih.
S strani župana je bila posredovana
tudi informacija, da je Športna zveza Loška dolina vključena v aktivnosti
priprave projekta že od prve predstavitve projekta, in da je zveza podala
pozitivno mnenje na PARCELNO ŠTEVILKO.
Tukaj moram posebej poudariti, da je
bilo povedano, da gre za pozitivno mnenje na PARCELNO ŠTEVILKO (????). Kje pa je pozitivno mnenje na vse
podrobnosti v projektu, ki bi ga bilo potrebno imeti še preden se ga je dalo v
javno objavo za izbor izvajalca za izgradnjo tega objekta tako kot si ga je
zamislila občinska uprava?
Tega dokumenta pa ni in ga očitno nikoli
ni bilo. Edini »papir«, ki ga občina ima s strani Športne zveze, je dokument iz
novembra 2018 (8.11.2018), ki ga je Športna zveza podala občini z namenom, da
se je občina sploh lahko prijavila na sredstva Fundacije za šport (tule bi podala predlog, da Športna zveza ta
dokument objavi tudi na družabnem omrežju in s tem prepreči nadaljnje »mahanje«
s papirjem, ki v bistvu ne soglaša z ničemer).
Na vprašanje, kje je pa kakšen
predhodni papir oz. soglasje, da »športniki s projektom soglašajo« (občinski
svet preteklega sklica je bil namreč seznanjen s takšno informacijo), ni bilo
odgovora.
Če nadaljujem z informacijami
(podatki), ki so bile občinskemu svetu še posredovane:
· - da je bila glede
cene dvorane narejena preverba na trgu in da je vse ustrezno in, da ima dvorana
v Loški dolini 4000 m2 površine (kasneje je bilo popravljeno, da ima
2941 m2 neto tlorisne površine),
· -da je bil pri
Upravni enoti Cerknica najavljen začetek del izgradnje večnamenskega objekta in
je zato gradbeno dovoljenje veljavno,
· -da je bil 21. 6. 2018
otroški občinski svet in njihova glavna točka je bila športna dvorana itd ...
V razpravi sem izpostavila, da če
občina to zmore, nimam nič proti najemu kredita tudi v višini 5 mio EUR, vendar
se lahko za telovadnico porabi največ 3 mio EUR, kar bi bila nekako še
sprejemljiva cena glede na informacije od drugod. Ostalo pa se porabi za
ureditev vodovoda, kanalizacije.
Moje besede so bile nemudoma
»obrnjene« in mi je bilo pojasnjeno, da se ne sme za telovadnico najeti 5 mio
in potem denar porabiti za nekaj drugega. Na obračanje mojih besed sem jih
opozorila in tudi povedala, da mi je poznano, kako se lahko najema kredite,
govorim le o kreditni sposobnosti občine.
Po razpravi smo člani občinskega sveta
dobili še en »poduk« v smislu:
· - vam očitno ni
jasno, kaj pomeni začasna zaustavitev postopkov,
· - v 48 dneh od
zaključka javnega naročila mora biti podpisana pogodba, sicer tega razpisa ni
več možno ponoviti,
· - v proračunu se
vedno planira vrednosti z DDV,
· - potem bomo 3 leta
samo planske akte urejali,
· - posredovana informacija
javnega značaja je bila pravočasna in ne drži, da je bila prepozna.
Na takšne navedbe se je pač bilo
potrebno odzvati in podučevalcu pojasniti, da:
· - je popolnoma
jasno, kaj pomeni začasna zaustavitev. Očitno pa v občinski upravi ni poznan zakon
o javnem naročanju (ZJN-3), ki popolnoma jasno navaja, kako bi morali postopati
po prejemu »poziva županu«. Povedano je bilo tudi, da naj se pogleda 1. odst.
90. člena, da ne izgubljajo časa z iskanjem.
·
ja res je, da je
sedaj potrebno odločiti v 48 dneh in da točno takega razpisa ni več možno
ponoviti. Vendar ni tule nič spornega, saj podpisniki »poziva županu« ne želimo
ponovitve točno takšnega razpisa, ker tak ni ustrezen, ampak so potrebne
spremembe.
· -se v proračunu
vedno planira vrednost z DDV, vendar tule nismo govorili o proračunu, ampak o
javnem naročilu in ponudbah, pri katerih pa se DDV po zakonu, izkazuje ločeno,
zato naj se ne obrača mojih besed.
· -koliko časa se
bodo urejali dokumenti, je odvisno od aktivnosti občinske uprave, lahko zelo
hitro, lahko pa tudi nenormalno dolgo.
· -Glede informacije
javnega značaja, ki sem jo želela pridobiti s strani občine, pa je bilo takole:
10. 12. 2018 sem poslala zahtevo, 11. 12. 2018 sem dobila potrdilo s strani
glavne pisarne, da so vlogo prejeli. Če se začne 20 dnevni rok šteti naslednji
dan (tj 12. 12. 2018) bi morala povratno informacijo dobiti najkasneje 31. 12. 2018
do polnoči. Dobila pa sem jo 3. 1. 2019. Informacija je bila prepozna, kazen za
odgovorno osebo pa je 800 EUR. Sem pa povedala, da prijave zaenkrat ne bom
podala in so tozadevno zaenkrat lahko brez skrbi.
Razprava se je nadaljevala, vse se je res
vleklo kot »jara kača«. Govorili smo, spraševali smo, odgovori so bili taki kot
so bili. V vmesnem času sem doživela še
verbalni napad, ki je presegel vse meje bontona in dobrega okusa.
Med odmorom, ko so bile kamere
ugasnjene, ponovni napad in arogantno kričanje »da se še spat ne upate, ker se
bojite, da se zjutraj ne boste zbudili.«
In potem je odmora konec, kamere se
prižgejo…. ups, zdaj pa pazimo na obnašanje. Občani gledajo.
In
smo nadaljevali z besedami …. »no kaj
naj zdaj naredim… ali hočete, da ukinem postopke ali naj zadržim postopke… ne
vem, kaj naj naredim… povejte«….
Ponovno sem se vključila v razpravo in
povedala, da:
»lahko sedaj naredi kar hoče, vendar
mora biti v skladu z zakonodajo. Zadeve bi lahko rešil že takoj po prejemu
poziva, tako da bi pristopil k ustavitvi
postopka, ki je bila možna do roka za oddajo ponudb (in ne več do roka
za odpiranje ponudb, kot je bilo urejeno v predhodni zakonodaji). V primeru
postopka javnega naročanja, v katerem je naročnik objavil obvestilo o oddaji
javnega naročila, moral odločitev o ustavitvi objaviti tudi na portalu javnih
naročil in če je to primerno tudi v Uradnem listu Evropske unije. Morebitne
prejete ponudbe pa bi moral vrniti ponudnikom neodprte.
Zato me ob tej priložnosti zanima tudi kolikšen strošek oz. koliko je občina že
plačala zunanjemu izvajalcu, ki izvaja to javno naročilo za občino, in ali je
občina tega zunanjega izvajalca seznanila s pozivom, ki so ga štirje svetniki
posredovali županu, saj ocenjujem, da so izvajalci strokovnjaki in bi vedeli
kaj s tem početi. In zanima me tudi, kako je ta »zunanji izvajalec« reagiral na
poziv.«
Odgovora o strošku ni bilo, razen informacije,
da tega trenutno ne vesta niti župan niti direktor. Odgovora o reakciji zunanjega
izvajalca pa tudi ne, zato ocenjujem, da s pozivom najverjetneje ni bil
seznanjen, zato se odgovornosti za neustrezno reagiranje, nikakor ne more
pripisovati temu zunanjemu podjetju.
Če nadaljujem… predstavila sem svoje
stališče, da:
»dvorane v predloženem obsegu in izvedbi ne bom podprla iz
razlogov, ki sem jih že predhodno navajala. Podprla bom rešitev v vrednosti
največ 3 mio EUR, zato predlagam, da se nemudoma sestanemo s športno zvezo,
zadeve preučimo, ugotovimo ali lahko govori o sprejemljivosti športne dvorane
za rekreativni šport v okvirih npr. Stražišča pri Kranju, skupaj oblikujemo
zahteve, ki jih mora upoštevati arhitekt pri izrisu načrta (tudi cenovni okvir
največ 3 mio EUR) in gremo takoj v postopek od začetka. Če se zadeve lotimo
takoj, je realna možnost, da lahko začnemo s postopki izgradnje že konec
letošnjega leta. Le lotiti se je potrebno takoj. In, če se lotimo takoj ne bodo
izgubljena niti sredstva Eko sklada, ki jih v primeru ustreznih gradbenih
rešitev z lesom, lahko dobimo še 25% več«.
To moje stališče, sem ponovila še
najmanj 2x, ker je župan nenehno izpostavljal, »naj povemo, kaj naj dela
naprej«. Vendar sem bila očitno »neslišana, nevidna« oz. PRESLIŠANA.
Ostalih pet članov občinskega sveta pa
je imelo pomisleke, ki so izkazovali, da brez dodatnih informacij, svojega
stališča še ne morejo podati. Iz tega razloga se bodo v petek, 18. 1. 2019
srečali na ti. »usklajevalnem sestanku« in nadaljevali tovrstno razpravo.
Kot že povedano, moje stališče je
nesporno, postopek kako se je potrebno zadeve ponovno lotiti sem pa tudi
navedla (sem morala tudi zapisati, če na seji nisem bila slišana).
Tega usklajevalnega sestanka se iz
bolniškega razloga (če zanemarim razlog nesmiselnosti) ne bom udeležila. Sem pa
vesela, da imajo sedaj posamezniki sploh možnost pridobiti morebitne manjkajoče
informacije (ki bi jih sicer morali dobiti že v sredini decembra 2018, pa
pripravljenosti s strani pristojnih ni bilo).
Mogoče ob tej priložnosti še beseda
ali dve o bontonu.
»Bontón (iz francoščine,
pomeni dober ton) zajema pravila spodobnega vedenja v družbi. Gre za
splošne konvencionalne oblike obnašanja, ki veljajo v določenem okolju. Pravil
spodobnega vedenja ni mogoče vsesplošno definirati, ker so odvisna
od kulture, časa, družbenega sloja ... Zato z načinom obnašanja
človek veliko pove o svojem statusu. (https://sl.wikipedia.org/wiki/Bonton)
LE V VEDNOST: Ta povzetek zapisa na
nikogar osebnostno ne namiguje. Vse skupaj naj si bralec razloži tako, kot sam
razume.
Pa še na nekaj bi opozorila.
V nadaljnjih sejah občinskega sveta me
boste očitno videvali sedečo na nasprotni strani ostalih svetnikov.
Na tej seji sem sedela ločeno zaradi svoje
gripoznosti in drugih zdravstvenih težav.
Glede na napad, ki sem ga tudi zaradi
tega doživela s strani enega od svetnikov, pa sem se odločila, da tu ostanem
tudi v nadaljnje.
Poleg tega sem ugotovila, da je tako
sodelovanje na seji veliko preprosteje kot, če zelo ponižujoče sedimo kot
otroci v osnovni šoli in na ukaz (kot »pred strelskim vodom«), pri
razpravljanju pa ni omogočeno niti, da človeka s katerim govoriš gledaš v oči (ni
mi namreč potrebno nastopati le za kamero, saj ne napovedujem TV dnevnika, ampak
govorim neposredno s človekom o stvareh, ki jih poznam).
Z upanjem, da se končno že enkrat
»preseka ta športna jara kača« (v nasprotnem primeru pa upam, da jo preseka
nadzorni odbor) in da se preneha ta finančno-verbalna presija, želim, da nam
nekako uspe ohraniti
Mens sana in corpore sano.
(Zdrav duh v zdravem telesu.)
Iztok Mlakar - Republika Palma de
Cocco
Pa le priporočilo: RES SI JE VREDNO OGLEDATI POSNETEK TE SEJE, KI BO PREDVAJAN PREDVIDOMA V
NEDELJO, 20.1.2019 NA TV ORON.
To, kar zdaj berem je nič drugega kot zapis nekoga z "zdravo kmečko pametjo", ki zna razmišljati kaj dlje od tega kaj bo jutri in zna računati.
OdgovoriIzbrišiUpam si trditi, da bi krajši tečaj iz osnov managementa moral opraviti prav vsak, ki se poteguje za funkcijo svetnika, ali katerikoli drug položaj, s katerim neposredno ali pa tudi posredno vpliva na žitje in bitje vseh občanov.
Vse pohvale avtorici. Zapisi so balzam za oči intelektualca.