četrtek, 17. januar 2019

ŠPORTNA ZGODBA O JARI KAČI OZ. O VOLKU IN ŠESTIH (ALI SEDMIH) KOZLIČKIH


ŠPORTNA ZGODBA O JARI KAČI OZ. O VOLKU IN ŠESTIH (ALI SEDMIH) KOZLIČKIH

Vse se da, če se hoče. A očitno se noče.

In na mojo (našo) veliko žalost tudi »pamet« posebnega izgleda – »štiri tačke in siv kožušček« (iz zgodbe: Vse se da ali kako so si Butalci omislili pamet (po dolinsko)) ni imela učinka. Ali ni bila dovolj »gajstna« pri »produkciji mladih pameti« ali pa je svoje naredila sosedova mačkica, ki je, mimogrede, najbolj prijazno, odkritosrčno, spoštljivo ter prijetno bitje, kar jih srečaš »na tem posvečenem občinskem kraju«. Ta nežna in drobcena živalca ti res polepša in olajša vstop v »epsko dogajanje lokalne Božanske komedije«. Zato ji res moramo oprostiti, če so vmes posegli njeni zobčki in mačji nagon.

Ampak vseeno... ooooo, mucica draga, kaj si storila, ko si nam »pamet snedla«?

ZGODBA SE NADALJUJE.

Ponovno kopica sprenevedanja, obračanja besed, ogromno neznank, vse povedano temelječe le na nepreverjenih ocenah in predpostavkah.

V dosedanji skoraj 24 letni lokalni praksi, se je vedno morebitne informacije občinskemu svetu predstavilo izven dnevnega reda in o njih se tudi še nikoli ni razpravljalo…. saj gre za informacijo, in ne za obliko gradiva za razpravo.

No ja, vse pa je enkrat prvič. Letos smo pač doživeli, da je bila »informacija o prejeti pobudi županu« uvrščena na dnevni red, očitno z namenom javnega norčevanja iz podpisnikov poziva za začasno ustavitev vseh aktivnosti v zadevi izgradnje večnamenske športne dvorane Stari trg pri Ložu (vsaj tako je bilo razumeti iz nadaljevanja dogajanja).

To sicer ni nobena težava, ampak če je že bila na dnevnem redu, bi se pričakovalo, da je s strani občinske uprave gradivo ustrezno pripravljeno, obdelano in obrazloženo - kot morajo biti pripravljena gradiva za obravnavo na sejah občinskega sveta, pa temu pa seveda ni bilo tako. Se je pač zgodila še ena javna blamaža prejemnika pobude in sestavljavca dnevnega reda, in jasno se je pokazalo, da imamo podpisniki poziva, na našo žalost,  še kako prav.

Marsikaj pa tudi pove, če prejemnik in naslovnik pobude začetek razprave o pobudi začne z besedami »naj zdaj povemo, kaj naj počne s tem«. Med drugim to pokaže tudi kakšen odnos ima do ti. »zakonodajnega organa na lokalni ravni«.

Zelo hitro postane jasno, da rek »ni vse zlato kar se sveti«, nedvomno drži.

Dragi moji, če od 4. 1. pa do 10. 1. 2019 (ko je bil razpis za izbor izvajalca za gradnjo športne dvorane zaključen) prejemnik pobude »ni vedel kaj početi s tem« in če poziv ni dovolj jasen in nedvoumen signal, da je potrebno zadeve pravočasno zaustaviti, ponovno preučiti in začeti na novo, potem res ne vem kaj še storiti. Težko lahko za to zadevo okrivimo sosedovo mačjo lakoto.
(V celoti pobudo lahko preberete v zgodbi: Vse se da ali kako so si Butalci omislili pamet (po dolinsko)).

Mogoče smo podpisniki naredili »napako«, ker nismo pobude napisali v angleškem, ali mogoče kakšnem drugem, bolj razumljivem jeziku, saj sem na seji zelo jasno slišala ošabno izjavo kaj »ona teži s tistimi zakoni in nam predava in nas uči o zakonih, tule na seji  sta dva zakona – glasovnica za ali proti

Ja, takle mamo in človeka kar zmrazi ob tovrstnih izjavah.

Takole si očitno nekdo arogantno razlaga izvajanje demokracije ( “L’etat,  c’est moi” (Država,  to sem jaz)) in poslovanje v skladu z zakonodajo v naši lokalni skupnosti.

A kaj hočemo, »to hoteli, to imeli«. Poledice pa bomo (žal) vsi trpeli.

In žal, je ravno zato potrebno nenehno in povsod poudarjati, da je tudi v tej občini temelj demokracija, vse naloge je potrebna izvajati v skladu z zakonodajo in seveda v skladu s  ti. »biblijo naše države« - Ustavo republike Slovenije.

In tudi glasovalni lističi »za ali proti« se MORAJO (!!!) dvigovati v skladu z načeli pravne države.

Mogoče ni odveč še navedba, da 11. člen Ustave RS določa, da je uradni jezik v Sloveniji slovenščina. Na območjih občin, v katerih živita italijanska ali madžarska narodna skupnost, je uradni jezik tudi italijanščina ali madžarščina. Torej podpisniki poziva županu, glede uradnega jezika v pozivu nismo naredili nič narobe, in bi s strani naslovnika moral biti ustrezno »razumljen« že 4. 1. 2019.

Kaj takšnega človek res zlepa ne doživi (razen tule pri nas.). In po takšni seansi (v povezavi s specifično kulturo komuniciranja) si psihično izčrpan, zgrožen in razočaran nad vsem skupaj.

In se resno začneš spraševati, kje za vraga smo v teh 28 ali 29  letih »zafurali zadevo«, da se to sploh lahko dogaja.

Med samim dogajanjem na seji začneš v mislih podoživljati celo pravljico o »volku in sedmih (ali kakem manj, glede na njegovo krzno) kozličkih«, ko volk uporabi razne zvijačnosti, da bi vstopil v dom teh kozličkov. Na misel mi je prišla tudi zgodba o »jari kači«, v kateri se sprašujejo »vendar, če je samo črta, ta kača, kje je potem njen pričetek in kje njen konec?«

In tako sem se (v svojem vročinskem in 3 urnem pooperativnem stanju) počutila kot v začaranem krogu, kateremu ni bilo videti konca.

Torej, razvnela se je razprava, ki je na moje veliko razočaranje še povečala moje dvome v ustreznost projekta izgradnje take večnamenske športne dvorane, kot je bila objavljena v javnem naročilu za izbor izvajalca izgradnje.

Oziroma dvoma, da je celoten projekt zastavljen preveč megalomansko in za naše potrebe neustrezno, ni več.

Vse skupaj je preveliko in predrago (zdaj je bil omenjen znesek 5,3 mio EUR z DDV, pa še to le okvirno).
Letni strošek vzdrževanja v višini 120.000 EUR je prevelik (zanimivo, tudi planiran prihodek je v višini 120.000 EUR??).
Planirana najemnina na uro med 25 do 45 EUR je previsoka. Kot je na hitro izračunala kolegica svetnica na sami seji, pa ne bo pokrila letnega stroška tudi, če je dvorana vse dni v letu po urni postavki 45 EUR oddana po 13 ur dnevno.
Kdo naj bi dvorano upravljal in vzdrževal ni pomislil še nihče. Poleg tega pa je v dokumentaciji že sedaj navedeno 3,6 mio EUR tekoče izgube (mislim, da se terminologija te izgube glasi nekako tako).

In še vedno se trmasto  vztraja, da v Loški dolini neobhodno nujno potrebujemo ta "mercedes (včasih je bil omenjen tudi BMW) med telovadnicami" (tako nekako se je izrazil župan).

NO, PA NADALJUJMO »ZGODBO«.

Na provokacijo, »kaj naj zdaj počnejo naprej zaradi tega poziva«, sem povedala naslednje:

Kako in kaj naprej, je stvar prejemnika poziva, saj je imel čas za ukrepanje od 4. 1. 2019 pa do zaključka javnega naročila 10. 1. 2019. V tem času bi, v skladu z zakonom, lahko ukrepal kot navaja poziv, ki ga je prejel. Če tega ni storil, pa naj potem ne sprašuje podpisnikov kaj naprej.

Povedano je bilo tudi, da je poleg ostalega, ta dvorana za našo občino predraga, predimenzionirana, predvideni so previsoki letni stroški vzdrževanja, zunanja podoba ni ustrezna za naše kraje in še kaj bi se našlo. Podala sem tudi oceno, da bi za naše lokalne rekreativne potrebe in za potrebe osnovne šole, zadostovala dvorana kot je na Blokah ali na Rakeku in v cenovnih okvirih kot je bilo na Blokah (neuradna informacija okoli 2,2 mio + DDV) in Rakeku (neuradna informacija okoli 3 mio z DDV). 

Zadnji primer ustrezne dvorane v velikosti cca 1100 m2 pa je bil predstavljen po TV ravno včeraj (14. 1. 2019) in sicer telovadnica za cca 2,25 mio EUR v Stražišču pri Kranju. (podrobnosti si bralci lahko ogledate na linkih: http://www.elsist.si/reference/telovadnica-strazisce/  in https://www.kranj.si/KRANJ_SI,,kranj_moje_mesto,aktualno,novice.htm&showNews=NEWSQREJMX1020201794722 ).

To bi bila po moji oceni najbolj ustrezna rešitev tudi za naš kraj, saj je zadeva cenovno ustrezna, poskrbljeno je za upravljanje, cene so nadzorovane, občino bo vzdrževanje letno stalo le po 30.000 eur, po 15 letih pa telovadnica preide v občinsko last.

Povedala sem, da naj si nihče ne predstavlja, da bodo teh 120.000 EUR plačali uporabniki telovadnice, če ostane projekt takšen kot so si zamislili na občini. In zavedati se je potrebno, da bodo v nekaj letih vsi stroški vzdrževanja raznih »občinskih hiš«, od telovadnice, MEDGEN centra in še česa, prešli na občinski proračun, ki bo nazadnje samo za takšne stroške plačeval 600.000 EUR ali več letno. Kar pomeni, da bomo na koncu, glede na višino proračuna, »pojedli sami sebe«. Zato je potrebno k vsaki investiciji pristopati racionalno, z mislijo kaj to dolgoročno pomeni za vzdrževanje.

Poudarila sem, da si ni realno domišljati, da bomo iz Eko sklada avtomatsko dobili tistih 800.000 EUR (za katere se tako na veliko razlaga, kaj smo dobili in nam pripada). Ta sredstva bomo dobili (ali pa jih ne bomo) šele, ko bo telovadnica postavljena. 

Po zaključku del bo posebna strokovna komisija prišla preveriti vse podrobnosti v gradnji. Če bodo ugotovili samo malenkostno odstopanje od eko standardov, potem tega denarja v proračun ne bo.
Morala sem popraviti tudi neverodostojno informacijo, ki pravi da je cela telovadnica oblečena v steklo, za naš kraj najbolj kompatibilna rešitev in za pridobitev sredstev iz eko sklada najboljša rešitev. Če se le malo posvetiš tej zadevi (jo raziščeš), ugotoviš, da bi po razpisnih pogojih eko sklada za telovadnico, ki je v kombinaciji z lesom (kar bi bilo tudi za naš kraj bolj sprejemljivo), lahko dobili tudi 25% več nepovratnih sredstev, kot za ta stekleni čudotvor.

Skratka… razprava je bila burna. Potekala pa je v nenehnem obračanju besed in izjav, ki so bile vedno bolj… naj enostavno rečem le… neverjetne.

Neverjetno je to, da je bila občinskemu svetu posredovana informacija, da je »vrednost projekta po oceni projektanta 5,3 mio EUR z DDV«. Še bolj neverjetne so bile izjave, da pri vrednosti projekta (pazi(!!), vrednost, ki je bila na razpisu), govorimo le o projektantski ocenjeni vrednosti.
Očitno nekdo ne pozna predmetne zakonodaje in poskuša spremembe zneskov že vnaprej opravičevati z navedbami, da je vse skupaj le ocena. Samo upamo lahko, da ne bodo tudi pogodbe podpisali z navedbo, da gre za ocenjen znesek, potem pa ni pomembno koliko bo vse skupaj stalo.

Dobili smo tudi informacijo, da je v investicijskem načrtu navedeno, da bodo predvideni letni stroški vzdrževanja te dvorane v višini 120.000 EUR in ravno tako predvideni prihodki v višini 120.000 EUR.

Na večkratno vprašanje, od kje so predvideni prihodki, ni bilo odgovora. Posredovan je bil je odgovor, da je predvidena najemnina na uro med 25 EUR in 45 EUR in da je predvideno, da bo do 14. ure telovadnica rezervirana za osnovno šolo.

Povedano je bilo tudi, da je na podlagi sklepa občinskega sveta iz preteklega sklica, že podpisan najem kredita za 3 mio EUR in da bo s tem kreditom stroškov obresti le 215.000 EUR v 20 letih. Ker je bila članom občinskega sveta, glede na poznavanje kreditne problematike, ta informacija nerealna, so bila podana dodatna vprašanja, ki pa niso doživela epiloga v ustreznih pojasnilih.

S strani župana je bila posredovana tudi informacija, da je Športna zveza Loška dolina vključena v aktivnosti priprave projekta že od prve predstavitve projekta, in da je zveza podala pozitivno mnenje na PARCELNO ŠTEVILKO.

Tukaj moram posebej poudariti, da je bilo povedano, da gre za pozitivno mnenje na PARCELNO ŠTEVILKO (????). Kje pa je pozitivno mnenje na vse podrobnosti v projektu, ki bi ga bilo potrebno imeti še preden se ga je dalo v javno objavo za izbor izvajalca za izgradnjo tega objekta tako kot si ga je zamislila občinska uprava?

Tega dokumenta pa ni in ga očitno nikoli ni bilo. Edini »papir«, ki ga občina ima s strani Športne zveze, je dokument iz novembra 2018 (8.11.2018), ki ga je Športna zveza podala občini z namenom, da se je občina sploh lahko prijavila na sredstva Fundacije za šport (tule bi podala predlog, da Športna zveza ta dokument objavi tudi na družabnem omrežju in s tem prepreči nadaljnje »mahanje« s papirjem, ki v bistvu ne soglaša z ničemer).

Na vprašanje, kje je pa kakšen predhodni papir oz. soglasje, da »športniki s projektom soglašajo« (občinski svet preteklega sklica je bil namreč seznanjen s takšno informacijo), ni bilo odgovora.

Če nadaljujem z informacijami (podatki), ki so bile občinskemu svetu še posredovane:

·       -  da je bila glede cene dvorane narejena preverba na trgu in da je vse ustrezno in, da ima dvorana v Loški dolini 4000 m2 površine (kasneje je bilo popravljeno, da ima 2941 m2 neto tlorisne površine),
·         -da je bil pri Upravni enoti Cerknica najavljen začetek del izgradnje večnamenskega objekta in je zato gradbeno dovoljenje veljavno,
·         -da je bil 21. 6. 2018 otroški občinski svet in njihova glavna točka je bila športna dvorana itd ...

V razpravi sem izpostavila, da če občina to zmore, nimam nič proti najemu kredita tudi v višini 5 mio EUR, vendar se lahko za telovadnico porabi največ 3 mio EUR, kar bi bila nekako še sprejemljiva cena glede na informacije od drugod. Ostalo pa se porabi za ureditev vodovoda, kanalizacije.

Moje besede so bile nemudoma »obrnjene« in mi je bilo pojasnjeno, da se ne sme za telovadnico najeti 5 mio in potem denar porabiti za nekaj drugega. Na obračanje mojih besed sem jih opozorila in tudi povedala, da mi je poznano, kako se lahko najema kredite, govorim le o kreditni sposobnosti občine.

Po razpravi smo člani občinskega sveta dobili še en »poduk« v smislu:

·        - vam očitno ni jasno, kaj pomeni začasna zaustavitev postopkov,
·        - v 48 dneh od zaključka javnega naročila mora biti podpisana pogodba, sicer tega razpisa ni več možno ponoviti,
·       -  v proračunu se vedno planira vrednosti z DDV,
·        - potem bomo 3 leta samo planske akte urejali,
·        - posredovana informacija javnega značaja je bila pravočasna in ne drži, da je bila prepozna.

Na takšne navedbe se je pač bilo potrebno odzvati in podučevalcu pojasniti, da:

·        - je popolnoma jasno, kaj pomeni začasna zaustavitev. Očitno pa v občinski upravi ni poznan zakon o javnem naročanju (ZJN-3), ki popolnoma jasno navaja, kako bi morali postopati po prejemu »poziva županu«. Povedano je bilo tudi, da naj se pogleda 1. odst. 90. člena, da ne izgubljajo časa z iskanjem.
·         ja res je, da je sedaj potrebno odločiti v 48 dneh in da točno takega razpisa ni več možno ponoviti. Vendar ni tule nič spornega, saj podpisniki »poziva županu« ne želimo ponovitve točno takšnega razpisa, ker tak ni ustrezen, ampak so potrebne spremembe.

·         -se v proračunu vedno planira vrednost z DDV, vendar tule nismo govorili o proračunu, ampak o javnem naročilu in ponudbah, pri katerih pa se DDV po zakonu, izkazuje ločeno, zato naj se ne obrača mojih besed.

·         -koliko časa se bodo urejali dokumenti, je odvisno od aktivnosti občinske uprave, lahko zelo hitro, lahko pa tudi nenormalno dolgo.

·         -Glede informacije javnega značaja, ki sem jo želela pridobiti s strani občine, pa je bilo takole: 10. 12. 2018 sem poslala zahtevo, 11. 12. 2018 sem dobila potrdilo s strani glavne pisarne, da so vlogo prejeli. Če se začne 20 dnevni rok šteti naslednji dan (tj 12. 12. 2018) bi morala povratno informacijo dobiti najkasneje 31. 12. 2018 do polnoči. Dobila pa sem jo 3. 1. 2019. Informacija je bila prepozna, kazen za odgovorno osebo pa je 800 EUR. Sem pa povedala, da prijave zaenkrat ne bom podala in so tozadevno zaenkrat lahko brez skrbi.

Razprava se je nadaljevala, vse se je res vleklo kot »jara kača«. Govorili smo, spraševali smo, odgovori so bili taki kot so bili. V vmesnem času sem doživela še verbalni napad, ki je presegel vse meje bontona in dobrega okusa.

Med odmorom, ko so bile kamere ugasnjene, ponovni napad in arogantno kričanje »da se še spat ne upate, ker se bojite, da se zjutraj ne boste zbudili.«

In potem je odmora konec, kamere se prižgejo…. ups, zdaj pa pazimo na obnašanje. Občani gledajo.

In smo nadaljevali z besedami …. »no kaj naj zdaj naredim… ali hočete, da ukinem postopke ali naj zadržim postopke… ne vem, kaj naj naredim… povejte«….

Ponovno sem se vključila v razpravo in povedala, da:

»lahko sedaj naredi kar hoče, vendar mora biti v skladu z zakonodajo. Zadeve bi lahko rešil že takoj po prejemu poziva, tako da bi pristopil k ustavitvi postopka, ki je bila možna do roka za oddajo ponudb (in ne več do roka za odpiranje ponudb, kot je bilo urejeno v predhodni zakonodaji). V primeru postopka javnega naročanja, v katerem je naročnik objavil obvestilo o oddaji javnega naročila, moral odločitev o ustavitvi objaviti tudi na portalu javnih naročil in če je to primerno tudi v Uradnem listu Evropske unije. Morebitne prejete ponudbe pa bi moral vrniti ponudnikom neodprte.

Zato me ob tej priložnosti zanima tudi kolikšen strošek oz. koliko je občina že plačala zunanjemu izvajalcu, ki izvaja to javno naročilo za občino, in ali je občina tega zunanjega izvajalca seznanila s pozivom, ki so ga štirje svetniki posredovali županu, saj ocenjujem, da so izvajalci strokovnjaki in bi vedeli kaj s tem početi. In zanima me tudi, kako je ta »zunanji izvajalec« reagiral na poziv.«

Odgovora o strošku ni bilo, razen informacije, da tega trenutno ne vesta niti župan niti direktor. Odgovora o reakciji zunanjega izvajalca pa tudi ne, zato ocenjujem, da s pozivom najverjetneje ni bil seznanjen, zato se odgovornosti za neustrezno reagiranje, nikakor ne more pripisovati temu zunanjemu podjetju.

Če nadaljujem… predstavila sem svoje stališče, da: 

»dvorane v predloženem obsegu in izvedbi ne bom podprla iz razlogov, ki sem jih že predhodno navajala. Podprla bom rešitev v vrednosti največ 3 mio EUR, zato predlagam, da se nemudoma sestanemo s športno zvezo, zadeve preučimo, ugotovimo ali lahko govori o sprejemljivosti športne dvorane za rekreativni šport v okvirih npr. Stražišča pri Kranju, skupaj oblikujemo zahteve, ki jih mora upoštevati arhitekt pri izrisu načrta (tudi cenovni okvir največ 3 mio EUR)  in gremo takoj  v postopek od začetka. Če se zadeve lotimo takoj, je realna možnost, da lahko začnemo s postopki izgradnje že konec letošnjega leta. Le lotiti se je potrebno takoj. In, če se lotimo takoj ne bodo izgubljena niti sredstva Eko sklada, ki jih v primeru ustreznih gradbenih rešitev z lesom, lahko dobimo še 25% več«.

To moje stališče, sem ponovila še najmanj 2x, ker je župan nenehno izpostavljal, »naj povemo, kaj naj dela naprej«. Vendar sem bila očitno »neslišana, nevidna« oz. PRESLIŠANA.

Ostalih pet članov občinskega sveta pa je imelo pomisleke, ki so izkazovali, da brez dodatnih informacij, svojega stališča še ne morejo podati. Iz tega razloga se bodo v petek, 18. 1. 2019 srečali na ti. »usklajevalnem sestanku« in nadaljevali tovrstno razpravo.

Kot že povedano, moje stališče je nesporno, postopek kako se je potrebno zadeve ponovno lotiti sem pa tudi navedla (sem  morala tudi zapisati, če na seji nisem bila slišana).

Tega usklajevalnega sestanka se iz bolniškega razloga (če zanemarim razlog nesmiselnosti) ne bom udeležila. Sem pa vesela, da imajo sedaj posamezniki sploh možnost pridobiti morebitne manjkajoče informacije (ki bi jih sicer morali dobiti že v sredini decembra 2018, pa pripravljenosti s strani pristojnih ni bilo).

Mogoče ob tej priložnosti še beseda ali dve o bontonu.

»Bontón (iz francoščine, pomeni dober ton) zajema pravila spodobnega vedenja v družbi. Gre za splošne konvencionalne oblike obnašanja, ki veljajo v določenem okolju. Pravil spodobnega vedenja ni mogoče vsesplošno definirati, ker so odvisna od kulture, časa, družbenega sloja ... Zato z načinom obnašanja človek veliko pove o svojem statusu. (https://sl.wikipedia.org/wiki/Bonton)
LE V VEDNOST: Ta povzetek zapisa na nikogar osebnostno ne namiguje. Vse skupaj naj si bralec razloži tako, kot sam razume.

Pa še na nekaj bi opozorila.

V nadaljnjih sejah občinskega sveta me boste očitno videvali sedečo na nasprotni strani ostalih svetnikov.

Na tej seji sem sedela ločeno zaradi svoje gripoznosti in drugih zdravstvenih težav.

Glede na napad, ki sem ga tudi zaradi tega doživela s strani enega od svetnikov, pa sem se odločila, da tu ostanem tudi v nadaljnje.

Poleg tega sem ugotovila, da je tako sodelovanje na seji veliko preprosteje kot, če zelo ponižujoče sedimo kot otroci v osnovni šoli in na ukaz (kot »pred strelskim vodom«), pri razpravljanju pa ni omogočeno niti, da človeka s katerim govoriš gledaš v oči (ni mi namreč potrebno nastopati le za kamero, saj ne napovedujem TV dnevnika, ampak govorim neposredno s človekom o stvareh, ki jih poznam).

Z upanjem, da se končno že enkrat »preseka ta športna jara kača« (v nasprotnem primeru pa upam, da jo preseka nadzorni odbor) in da se preneha ta finančno-verbalna presija, želim, da nam nekako uspe ohraniti
Mens sana in corpore sano.
(Zdrav duh v zdravem telesu.)

Iztok Mlakar - Republika Palma de Cocco



Pa le priporočilo: RES SI JE VREDNO OGLEDATI POSNETEK TE SEJE, KI BO PREDVAJAN PREDVIDOMA V NEDELJO, 20.1.2019 NA TV ORON.

1 komentar:

  1. To, kar zdaj berem je nič drugega kot zapis nekoga z "zdravo kmečko pametjo", ki zna razmišljati kaj dlje od tega kaj bo jutri in zna računati.
    Upam si trditi, da bi krajši tečaj iz osnov managementa moral opraviti prav vsak, ki se poteguje za funkcijo svetnika, ali katerikoli drug položaj, s katerim neposredno ali pa tudi posredno vpliva na žitje in bitje vseh občanov.

    Vse pohvale avtorici. Zapisi so balzam za oči intelektualca.

    OdgovoriIzbriši